SME DOMA V KARANTÉNE!

Správy od Kristíny Invančíkovej a Laury Mrockovej:

kristinaivancikova Ahojte,

dnes ráno (17.03.2020) sme pricestovali z Afriky. Pre koruna vírus, ktorý sa šíri po celom svete sme po piatich mesiacoch prerušili našu misijnú službu v Don Bosco Seminary v Mafinge.

Stalo sa to takto. My sme mali ešte pred týždňom a pol v Mafinge návštevu – moju rodinu. Úplná pohoda. Do vtedy sme ani nevedeli čo je korona. Potom keď odišli naši, smiali sme sa, že načo toľko stresujú. Postupne sa ale situácia začala zhoršovať a my sme sledovali všetky správy. Zistili sme, že je to vážne. A prišla nedeľa 22:00. Správy od našej Dominiky, ktorá bola dobrovoľníčka v Nairobi. Všetko je zatvorené, ona ide domov kým je ešte jedine letisko vo Viedni otvorené. Panika a stres ale zároveň aj mnoho adrenalínu v krvy. Začali telefonáty domov, do Savia. Čo mame robiť ? Poslali nás radšej spať. Ráno utorok. Normálne sme sa zobudili, naraňajkovali a popriali krásny deň chlapcom. Pustili sme si film ŽIVOT JE KRÁSNY a čakali na info zo Savia. O 11:00 píše Števi, aby sme čo najskôr opustili krajinu. Volali sme aj s ambasádou a oni potvrdili, že EÚ bude zatvárať hranice a naozaj je nevyhnutné odísť domov ASAP. My sme poslúchli ale vôbec sme si neuvedomovali, čo sa deje. Pocity sa nám menili, najprv zimomriavky potom hrozné teplo, najprv radosť potom slzy v očiach. Na obed sme to oznámili chlapcom, ktorí neverili. Mysleli si, že opäť srandujeme. Nesrandovali sme. Naši budúci muži Fredy a Kenedy to pochopili hneď. Ako sme to zistili? Slzy v očiach sekunde. Tlačili do seba tu ugali ako múmie. V ich hlavách sa asi na chvíľu zastavil celý život. S Laurou sme sa snažili byť usmiate a užiť každú sekundu. S Božou pomocou sa bookli lístky na piatok. Uaaa. Skvele. No rodičom sa to nezdalo. Maminky nesúhlasili. Tvrdili, že je to neskoro. O 15 minút prišla správa, že posledné dve miesta sú voľne na odlet hneď zajtra (tj. na utorok ráno) KUPUJEME znel príkaz. A my sme boli poslušné. A vďaka Bohu, že sme tak urobili, opäť. Na letisku v Dare nám povedali, že buďte rady že odchádzate lebo Tanzania zatvára všetky školy ASAP plánujú aj letisko a nám sa tlačili slzy do oči, aké sme boli nevďačné že sme nechceli ísť domov, neverili sme že toto je Boží plán.

Dostali sme sa do lietadla. V prvom lietadlo bol jeden muž, ktorý bol extra chorý. Tak lekárka Laura potvrdila, že on má vírus. Cesta bola krásna. Jeden aziat nám len tak daroval rúška. Užili sme si vínko v lietadle a viackrát sme sa cítili ako celebrity, pretože sme informovali našich priateľov cez LIVESTREAM. Yes!! Mame tie najlepšie rodiny. Rodičia Mrockovci nás dostali domov a rodičia Ivančíkovci a rodičia z Kaplnej, Báhoňa a Igramu nám našli krásnu karanténu. Domček u Haviernikovych, ktorým veľmi pekne ďakujeme. Laura sa bude mat aspoň kde prechádzať a nemusí byt zamknutá v jednej izbičke. Priniesli nám jedlo, takze o dva týždne pridite pre nás s vysokozdvižným vozíkom a prihláste nás do extrémnych premien.

SITUÁCIA V TANZÁNII!

Je to vážne, naši chlapci dnes opustili školu, bratia nosia ruška a cela krajina čaká na inštrukcie od vlády. Vzhľadom na africkú hygienu to môže byť veľmi vážne.

NAŠE POCITY?

Máme kultúrny šok. Na letisku sme sa museli prispôsobiť “timetablu” odchodu vlakov? V Afrike prídeš hocikedy a ideš. Hrôza! Tak sme si obuli naše masajské šľapky, rozložili sme si fotky z Afriky a večer obliekame africké šaty. Sme veľmi vďačne Bohu, rodine a priateľom za všetko čo spravili a ako sa o nás ešte postarajú. Ale nám sa to tu nejak nepozdáva a sme trosku smutné. Ale asi je to úplne prirodzené. Riadime sa časom v Tanzánii, to znamená že hodinky nám ukazujú o dve hodiny viac Ale vieme, že je to to najlepšie čo sme mohli urobiť. Afrika nám dala veľmi veľa a plánujeme Vám tento čas písať všetko čo mame ešte na srdci, kým mame na sebe africké ružové okuliare na sebe ❤️ ĎAKUJEME VÁM ZA VŠETKY MODLITBY! Cítili sme to počas našej prítomnosti v Mafinge, počas cesty späť a aj teraz.

S láskou vaša Kristína a Laura❤️

laurinka97 Tak a tu je pokračovanie…. Doleteli sme! Sme vo Schwechate. Veľmi promptne sme si vyzdvihli všetky naše štyri kusy batožiny a išli sme podľa pokynov️. Hneď vám vysvetlím akých pokynov. Už včera na letisku sme riešili ako sa dostaneme z letiska domov, kto nás vyzdvihne, kam pôjdeme do karantény,… Vzhľadom k tomu, že sme cestovali cez pol sveta a prišli na letisku do kontaktu s neskutočným množstvom ľudí z rôznych kútov sveta, nechceli sme sa stretnúť s nikým z našich blízkych a tak ich ohroziť a dostať do povinnej karantény. Preto sa môj najlepší brat Matejko postaral o „bojový plán“. Keď mi cinkla od neho prvá správa na WhatsAppe, myslela som, že sranduje a chce nám namiesto veľkolepého privítania na letisku, ktoré nemohli naše rodiny absolvovať, iba pripraviť hru. Poslal mi wordovský dokument na celú stranu A4, s pokynmi ako vystúpime z lietadla, kam pôjdeme, čo urobíme a ako budeme pokračovať a cestovať až na SVK. Tu je niekoľko bodov z dokumentu: • pristanete na letisku • nájdete vlak (mal by byť cca 5 min od príletovej haly) • kúpite si lístok v automate (bude stáť okolo 12 € – kúpte si dospelý, pretože dostanete pokutu) a nastúpte na správny smer • prídete do Wolfu (posledná stanica) • Lucka vás tam bude čakať s autom • len vám otvorí kufor (z vnútra) a naložíte tam svoje kufre a tlačítkom napravo hore (na otvorenom kufri) zatvoríte kufor • do auta nenastupujte • pôjdete pešo na hranicu/na kolobežke alebo čo bude (je to prechádzka tak na hodinu – 4,8 km) – užite si pohyb lebo budete 2 týždne zatvorené • keď budete na hranici ozvete sa Lucke, ktorá vám tam prinesie kufre • keď príde tak isto vám iba otvorí kufor a zoberiete si batožinu a zatvoríte kufor • Na Lucku nerozprávajte ani nič (hlavne nie smerom do otvoreného auta) • prejdete cez hranicu a tam na vás bude niekto čakať s autom (asi ja) • nepribližujte sa k tomu kto tam bude s autom – keď prídete sa na diaľku pozdravíme. Naložíte sa potom do auta podľa pokynov a pôjdete domov.

Nakoniec sme dostali trochu upgrade pokynov a auto nám priniesli hneď ku vlaku do Wolfu. Okno sme mohli otvoriť iba 2 cm, od ľudí minimálne 10 metrov a nerozprávať smerom k ľudom. V aute nás čakali rúška, rukavice a igelitka jedla. Bezpečne a plynulo sme prešli cez hranice, kde nás informovali, že máme povinnosť ísť na 2 týždne do karantény. Keď sme povedali colníkovi, že cestujeme z Tanzánie, odskočil od nášho auta asi 3 metre a iba z diaľky sme mu mali otvoriť a ukázať naše pasy. A tak sme tu. V Báhoni, v domčeku, v obývačke, užívame si slovenskú telku a čas spolu. Je to stále mierny šok, že behom 48 hodín sa nám zorganizovali všetky lety a odchod z Afriky a sme zase na SVK, ale to je život‍♀️. Ďakujeme všetkým, ktorí nám pomáhajú a starajú sa o nás❤️! Bez vás by sme tu neboli.

S láskou, opäť na Slovensku, Laura a Kristína.

Každý váš dar investujeme do mladých

Saleziánske dielo je sieť saleziánskych stredísk, v ktorých denne tisíce ľudí trávi zmysluplný čas. Každý je vítaný. Váš pravidelný mesačný príspevok využijeme pre správny rozvoj vašich detí. Pomôže nám tiež rozvíjať športové, kultúrne, sociálne a duchovné aktivity pre mladých, rodičov a aj našich najstarších.